یا فاطر السماوات و الارض...







اسفند 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29      




جستجو




برای امتحان کنکور چی بخورم که حافظه ام قوی بشه ... ...

✅ آشنایی با سالم ترین مغز های خوراکی؛


یک رژیم‌غذایی سالم از ارکان اصلی حفظ سلامت بدن انسان محسوب می‌شود. در این میان برخی مواد‌غذایی فواید بسیاری دارند که آنها را از گزینه‌های دیگر متمایز می‌سازند و از آن جمله می‌توان به مغزهای خوراکی اشاره کرد.


تمام مغزهای خوراکی منابعی عالی برای چربی‌های سالم و پروتئین محسوب می‌شوند، اما برخی از آنها دارای موادمغذی بیشتری هستند که می‌توانند در کاهش وزن، کاهش کلسترول، و حتی کمک به پیشگیری از بیماری دیابت و بیماری قلبی موثرتر عمل کنند. در ادامه با برترین مغزهای خوراکی بیشتر آشنا می‌شوید.

بادام هندی

دلایل بسیاری برای اینکه مغزهای خوراکی را مصرف کنید، وجود دارند، اما برخی دارای فواید سلامت بیشتر نسبت به نمونه‌های دیگر هستند. بادام هندی یکی از محبوب‌ترین مغزهای خوراکی و میان وعده‌هاست و به همان اندازه که خوشمزه است، مفید نیز محسوب می‌شود.بادام هندی حاوی فیتات‌ها با خواص ضدالتهابی و همچنین موادمعدنی اساسی فسفر، منیزیم، مس، و منگنز است. پژوهش جدید نشان داده است که مردان و زنان با سطوح افزایش یافته متوسط کلسترول بد (LDL) که روزانه بین 16 تا 36 بادام هندی مصرف می‌کردند، کاهش در سطوح کلسترول کل و کلسترول بد را پس از یک ماه مصرف این ماده‌غذایی تجربه کردند.

بادام

نتایج پژوهشی که در نشریه Nutrition منتشر شد، نشان داد که مصرف بادام می‌تواند به کاهش‌وزن بدن، چربی شکمی، و فشارخون در افراد چاق کمک کند. شرکت‌کنندگان در این پژوهش به مدت 12 هفته 15‌درصد از کالری دریافتی خود را از طریق مصرف بادام تامین کرده بودند.

بادام می‌تواند به تقویت‌حافظه نیز کمک کند. نتایج مطالعه‌ای که در سال 2016 انجام شد، کنترل بهتر گلوکز، بهبود سطوح‌تری گلیسیرید و کلسترول و کاهش اندازه دور کمر در بزرگسالان مبتلا به دیابت را تنها طی سه هفته پس از آغاز مصرف بادام نشان داد.بادام منبعی فوق‌العاده برای ویتامین E، کلسیم، منیزیم، و فولات است. بادام یکی از میان وعده‌های محبوب است و همچنین در قالب کره بادام، شیر بادام، و آرد بادام نیز مصرف می‌شود.

گردو

گفته می‌شود گردو قدیمی‌ترین ماده‌غذایی درختی شناخته شده در جهان است که قدمت آن به 10‌هزار سال پیش باز می‌گردد. گردو تنها مغزخوراکی حاوی اسیدهای چرب امگا-3 است، که با فواید ضدالتهابی پیوند خورده است و این ماده‌غذایی را در میان برترین گزینه‌ها برای مبارزه با التهاب قرار می‌دهد.به‌طور ویژه، گردو سرشار از اسید آلفالینولئیک است، که این اسید چرب امگا-3 با بهبود سلامت استخوان و پیشگیری از بیماری قلبی‌وعروقی و دیابت پیوند خورده است.

نتایج یک مطالعه که در نشریه American Heart Association منتشر شد، نشان داد که دنبال‌کردن یک رژیم‌غذایی سرشار از گردو به‌مدت یک سال به بهبود سطوح کلسترول کل و کلسترول بد در زنان چاق منتج شده است. گردو ممکن است فواید قلبی بیشتری نیز داشته باشد. مطالعه‌ای که در نشریه Nutritional Biochemistry منتشر شد، نشان داد، زنانی که روزانه حدود دو اونس (56.6 گرم) گردو مصرف کرده بودند، بهبود عملکرد رگ‌های خونی کوچک را تجربه کرده‌اند.

پسته

پسته فواید سلامت مختلفی را ارائه می‌کند، که به‌طور ویژه افرادی مانند بیماران مبتلا به دیابت و همچنین آنهایی که قصد کاهش وزن دارند از آنها سود می‌برند.نتایج یک مطالعه که در نشریه Metabolism منتشر شد، نشان داد، بزرگسالان مبتلا به دیابت که هر روز و به‌مدت یک ماه پسته مصرف کرده بودند، بهبود چشمگیر در سطوح کلسترول و‌تری گلیسیرید را تجربه کردند. نتایج مطالعه‌ای دیگر نیز نشان داد که مصرف پسته به‌مدت چهار ماه به بهبود کنترل قندخون در بزرگسالان مبتلا به پیش دیابت منتج شده است.

پسته حاوی رزوراترول، آنتی‌اکسیدانی مرتبط با سطوح بهتر گلوکز در دیابت، است. مصرف پسته می‌تواند به بهبود مقاومت به انسولین و نشانگرهای التهابی کمک کند. فواید ضدالتهابی پسته ممکن است از مواد شیمیایی گیاهی مانند فنول‌ها، پروانتوسیانیدین‌ها و فلاونوئیدها ناشی شود. همچنین، مصرف پسته می‌تواند به بهبود اندازه دورکمر و قندخون ناشتا منتج شود. افزون بر این، پسته سرشار از پتاسیم است.

پس برای این که مطالبی که می خوانیم ماندگاری بیشتری در ذهن داشته باشد ودر حین امتحان مطالب را فراموش نکنیم خوردن بادام ،گردو،پسته وبادام کوهی بسیار موثر است .

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[سه شنبه 1396-12-01] [ 11:38:00 ق.ظ ]

رمز موفقیت در رسیدن به هدف... ...

✅ رمز موفقیت در رسیدن به هدف؛

عوامل مختلفی در میزان انگیزش افراد در انجام فعالیتهای گوناگون مؤثر است.
از جمله این عوامل می توان به گزینه های زیر اشاره کرد.

1⃣ علاقمندی به هدف:
به طور کلی هر چه به هدف علاقه بیشتری وجود داشته باشد، انگیزش انجام آن بیشتر است.

2⃣قابل دسترسی هدف:
به طور میانگین اهدافی که از نظر دشواری و قابل دسترسی، در حد متوسطی قرار داشته باشند، انگیزش بیشتری برای تلاش ایجاد می کنند. اهداف بسیار آسان معمولا ارزش پیگیری ندارند و اهداف بسیار دشوار نیز احتمال موفقیت کمی دارند پس انگیزه را کاهش می دهند.

3⃣ هماهنگی اهداف و استعدادها:
قبل از تعیین اهداف، علاوه بر مشخص کردن علاقه، باید به استعداد ها و توانایی موفقیت در آن هدف نیز توجه شود. مثلا موفقیت در رشته ورزشی وزنه برداری، استعداد ویژه خود را می طلبد.

4⃣ برنامه ریزی :
عدم تعادل در میزان فعالیت و استراحت و تنوع در برنامه، باعث کاهش کیفیت و کارایی انجام فعالیت ها برای رسیدن به هدف می شود.

5⃣ ترس ازقضاوت اطرافیان:
گاهی اوقات ترس از قضاوت دیگران در مورد موفقیت ما، باعث شک و تردید برای ادامه راه می شود.

6⃣ ترس از شکست:
افراد مختلف در صورتی که شکست را قبل از تلاش مورد نیاز پیش بینی کنند، معمولا شکست خوردگان و تسلیم شدگان زودتر از موعد هستند. تجربه شکستهای متعدد به دلایل گوناگون(استعداد، برنامه نامنظم، تلاش نکردن و ….) باعث تسلیم شدن در برابر موقعیتهای جدید می شود.

7⃣ داشتن دیدگاه صفر یا صد:
برخی افراد توقع دارند یا با اولین تلاش باید موفق شوند و یا اینکه اصلا دست به فعالیت نمیزنند. اینگونه افراد هنوز به این نتیجه نرسیده اند که شکست هم جزئی از تلاش برای رسیدن به اهداف است.

8⃣ نداشتن الگوی مناسب:
سردرگمی و نداشتن الگو و یا نقشه راه مناسب باعث افت انرژی و کاهش کارایی فرد و ناتوانی در استفاده حداکثری از توانایی خود می شود.

9⃣ اعتماد به نفس پایین:
اعتماد به نفس یعنی برآورد فرد از میزان توانایی خود در فعاليتی خاص. مثلا یک فرد در ورزش فوتبال اعتماد به نفس دارد ولی در شنا این اعتماد به نفس را ندارد. پس به طور کلی داشتن اعتماد به نفس در یک زمینه، باعث افزایش انگیزه انجام آن می شود.

? عزت نفس ( حرمت نفس یا احترام به خود):
عزت نفس با اعتماد به نفس متفاوت است. عزت نفس نشان دهنده احترام هر فرد به خود به عنوان یک انسان، فارغ از توجه به استعداد ها و یا ظاهر و یا مسائل دیگر است. مثلا فردی در شنا کردن به خاطر مهارت نداشتن اعتماد به نفس ندارد، ولی به عنوان انسان، خود را موجودی ارزشمند می داند.

?توصیه های کلی?

✅ گاهي باید موفقیتهای کوچک را به عنوان پایه و اساس موفقیتهای بعدی قرار دهيد چرا که با اینکار اعتماد به نفس و انگیزش برای موفقیت بالا می رود،
مثلا از کارهای شخصی و کوچک شروع كنيدکه الان در ان احساس شکست داريد.برای اینکار لیستی از کارها و برنامه های عقب افتاده که خواهان انجام آن هستيد را مشخص کنيد و آنها را بر حسب اولویت ضعیف تا قوی مرتب کنيد و سعی کنيد که در گام اول به اهداف کوچک برسيد و سپس همینطور تا اهداف بزرگتر پیش برويد
??مثلا شانه زدن مو که یک کار شخصی هست را در جدول بعنوان هدف کوچک قراردهيد و …سپس سعی کند که روز بعد آن را انجام دهيد و در انتهای روز به جدول نگاه کرده و کارهای انجام شده را بررسی کنيد.
اینگونه انگیزه قوی برای ادامه کار خواهيد داشت.

✅ باید نهایت آرزو و هدف خود را به صورت عینی تجسم کنيد.مثلا هدف من وکیل موفق شدن و دفتر زدن و …
اینگونه تصورات ذهنی مداوم و رویا پردازی منطقی تلاش مارا برای واقعی کردن آن بیشتر میکند.

✅ برای خود برنامه ریزی انجام دهيد و خود را ملزم به رعایت آن کنيد برای اینکار میتواند از کمک یک دوست همراه یا مشاور تحصیلی و…استفاده کنيد و برنامه خود را به اطلاع دوست خود رسانده و از او بخواهيد تا نسبت به پیگیری و انجام درست آن مداومت کنيد.

منبع: کانال تلگرامی راه نو(با اندکی تغییر و تلخیص)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 11:36:00 ق.ظ ]

بی تو کبوتر دلم به سینه پر نمی زند ...

عادتش این بود دیگران را دعا کند. مؤمنان را یک به یک نام مى‌برد دعایشان مى‌کرد.
روزهای آخر اما خودش را هم دعا می کرد: ((یا الهی عجل وفاتی سریعا))
علی را که می بیند گریه می کند، حسن را به سینه می چسباند و گریه می کند.
گلوی حسین را می بوسد و گریه می کند، دست می کشد روی قلب زینب و گریه می کند.

همسایه ها به علی(ع) می گویند: ((سلام ما را به فاطمه برسان و بگو یا شب گریه کند یا روز)).
فاطمه پیامشان می دهد که: ((به زودی از میانشان پر می کشد)).
وضو می سازد و لباس نمازش را به تن می کند و به بستر می رود.
ساعتی بعد دیگر کسی صدای گریه فاطمه را نمی شنود. دعای فاطمه مستجاب می شود.
شبانه علی(ع) غسلش می دهد و به خاکش می سپارد و نجوا می کند آرام:

بی تو کبوتر دلم به سینه پر نمی زند
کسی به خانه ی علی حلقه به در نمی زند
فاطمه جان حسین تو بی تو غذا نمی خورد
حسن ز دوری رخت خنده دگر نمی زند
ای گل نازنین من! همسر بی قرین من!
زینب تو بدون تو شانه به سر نمی زند
خیز ز جا و با علی روی به سوی خانه کن
که میخ در به سینه ات بوسه دگر نمی زند
آب بر آتش دلم خیز و به اشک خود بزن
که مرهمی به زخم دل سوز جگر نمی زند
کنار قبر مخفی ات ورد زبانم این بود
بی تو به بام خانه ام پرنده پر نمی زند

التماس دعا

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 07:57:00 ق.ظ ]

حدیث حضرت فاطمه (س) ...

کسی که عبادتهای خالصانه خودش رابه سوی خدا بفرستد، خداوندبهترین مصلحت خودش را بسوی او می فرستد.

( بحارالانوار ج ۷۰ ص ۲۴۹ )

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 07:50:00 ق.ظ ]

حضرت زهرا (مرثیه) ...

? مرثیه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها ?

آفریدند تو را مادر عالم باشی
آفریدند تو را تا که مقدم باشی

آفریدند تو را پیش تر از هرچه که هست
تا که محبوبه ی حق باشی و اعظم باشی

آفریدند تو را نور دهی چون خورشید
مایه ی روشنی عالم و آدم باشی

آفریدند تو را پاک تر از حور و ملک
که تو پاکیزه تر از حضرت مریم باشی

اسوه ی ناله و اشک و غم و دردی زهرا
که تو مظلومه ترین بانوی عالم باشی

یثرب از گریه ی تو یک شب آرام ندید
لحظه ای بود مگر فاطمه بی غم باشی ؟

به کبودی تو سوگند محبان توایم
تو دعا گوی اهالی محرم باشی
?شاعر:
رضا رسول زاده

??کانون مـداحان وشاعران اصفهان
@madahanesfahan

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 07:48:00 ق.ظ ]