???? انتظار چه زمانی آگاهانه است؟

✨ امام صادق علیه السلام فرمودند:
«اقرب ما یکون العباد من الله و أرضی ما یکون منهم اذا افتقدوا حجةالله عزوجل ولم یظهر لهم ولم یعلموا امکانه وهم فی ذلک یعلمون انه لم تبطل حجةالله ولا میثاقه فعندها فتوقعوا الفرج صباحا ومساء»(1)؛
⇦ «زمانی که بندگان به خدای بزرگ نزدیکترند واز خدا از ایشان بیشتر راضی است ،زمانی است که حجة خدای تعالی از میان آنان ناپدید گردد و‌ ظاهر نشود وآنان جایش را هم ندانند. با این همه بدانند که حجت ومیثاق خدا از بین نرفته و باطل نشده است در آن حال، در هر صبح وشام چشم انتظار فرج باشید».

????فضیلت بندگان خدا در این زمان و رضایت بیشتر خداوند از آنان بدین جهت است که آنان بی آنکه امام خویش را ببینند و معجزاتش را مشاهده کنند و در حیرتها به در خانه اش پناهنده شوند، تنها با اعتماد به خدا و پایبندی و به تقوی و دوستی اهل بیت، میثاق الهی را نگهبانی کرده و مرزهای عقیده را پاس می دارند.

✨ امام صادق (علیه السلام) فرمودند:
ابوبصیر خوشا به حال شیعیان قائم ما که در دوران غیبت او در انتظار ظهورش به اطاعت او رو می کنند، آنان اولیاءخدا هستند که هیچ ترس و اندوهی برایشان نیست .(2)

????با هم آمدن دو وصف «انتظار در غیبت» و «اطاعت در ظهور» برای شیعیان حضرت مهدی (علیه السلام) نشان دهنده ی نوعی ملازمت بین این دو وصف است.

⚡️ به این معنا که شیعیان منتظر در دوران غیبت چنان امام خود را شناخته و در اطاعتش می کوشند که اگر دوران ظهور تحقق می یافت در زمره مطیعین حقیقی او بودند .

➖◈▪️⚜????⚜▪️◈➖

✍ پی‌نوشت‌ها:
1) غیبت، انتظار، ظهور، ص 54
2) بحار الأنوار، ج 52، ص 124

⛅️ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج⛅️

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...