انتخاب همسر و تفاوت های مذهبی

خیلی از تفاوتهای شخصیتی بین افراد در میزان مذهبی بودنشان خلاصه میشه و نشون داده میشه، زندگی کردن با یه فردی که دور از اعتقادات مذهبی شماست طاقت فرسات و سازگار شدن با اون به سختی پیش میره، یا اصلا پیش نمی ره.

1️⃣چقدر به شعائر دینی و مذهبی اعتقاد داره؟
2️⃣میزان مطلوب پوشش و حجابش چقدر است؟
3️⃣آیا افراد مذهبی رو کوچک میپنداره یا اینکه با دیدن اونها شاد میشه؟
4️⃣آیا نماز صبحش قضا میشه و فرهنگ ریاضت طلبی و ساده زیستی دینی داره؟
5️⃣و از همه مهمتر اینکه در بین آرزوهاش، چه مقدار فرهنگ دینی وجود داره
6️⃣و اینکه آرزوهاش در دنیاگرایی و لذت گرایی خلاصه میشه و یا اینکه بعد اخروی داره؟

میزان اعتقادات و تعصب دینیش و رفتار عملیش را در دوران آشنایی مرتب چک کنید و با خودتون مقایسه کنید، اگر دین افراد را به ده درجه تقسیم کنید، بهتره در اختلافات دینی بیش از 2 درجه اختلاف نداشته باشین.

یکی رو انتخاب کنید که با عقاید مذهبی شما فاصله کمی داشته باشه، تا نه اون زجر بکشه و نه شما.


مثال

آقا مذهبی هست و نماز خوان و آرزوهای ساده زیستی داره و ساده زیست هست و با نمایش و کلاس گذاشتن مخالفه، اما چشم بسته به خواستگاری یه دختر خانم چادری میره از یه خانواده متوسط و معمولی با پدر و مادر مذهبی، اما او دختر خانم عشقش با کلاس بودن هست و نمایش دادن و ماشین شاسی بلند و آرزویش خوش بودن و کیف کردن و لذت بیشتر است.

این خانم به ازدواج با این آقا رضایت میده، چون خیال میکنه این آقا چون پاک هست و میشه بهش اطمینان کرد، بنابراین باهاش خوشبخت هم خواهدشد.

اما من به شما بگویم که هیچ وقت آب این دو زوج توی یک جوب نخواهد رفت و رنگ آرامش نخواهند دید و سازگاری ضعیفی با هم خواهند داشت و در این ازدواج هر دو طرف رنج خواهند کشید و هر چه تلاش کنند نخواهند توانست همدیگر را به صورت پایدار و مداوم دوست بدارند، مگر آنکه میزان اعتقادات و آرزو های مذهبی آنها به هم نزدیک شود(دکتر ایمانی فر).

دکتر خالقی مشاور

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...