آیا عشق برای شروع زندگی لازم است؟
خیر؛
آن چیزی که لازم است این است که در ابتدای زندگی طرف به دل ما بنشینید. بتوانیم دوستش داشته باشیم نه اینکه عاشق او باشیم. اگر در خواستگاری یا رفت و آمد ها دیدید لحن حرف زدن یا تن صدا ، قیافه ، بینی ، هیکل ، رفتار ، تفکر، نگاهش و … به دلت ننشست این ازدواج ازدواج خطرناکی است. باید به دلت بنشیند.
ما وقتی با یک نفر رو در رو می شویم و به مرور با او می رویم و می آییم در ارتباط با دل نشستن سه حالت در بین ما پدید می آید.
حالت اشتیاق
 حالت اکراه
حالت تردید
 حالت اشتیاق: اینقدر ذوق می کند. می گوید خیلی به دلم نشست. ما در این حالت توصیه به ازدواج می کنیم ؛ زمینه های دیگر هم باید جور بشود. توصیه می کنیم خوب است بقیه ملاک ها را هم چک کنید
 حالت اکراه: می گوید اصلا به دلم ننشست. اصلا از نشستنش حال آدم به هم می خورد. اصلا از لحن حرف زدنش خوشم نیامد. از نوع نگاهش به زندگی هم همینطور. در حالت اکراه توصیه به ازدواج نمی کنیم. بدانید اکراه آرام آرام به انزجار و تنفر تبدیل می شود. الان می گویی خوشم نیامده است ازدواج که کردی می گویی من حالم از او به هم می خورد و متنفرم.
?اما حالت تردید: می گوید بدم نیامد ولی خب خیلی هم به دلم ننشست. نمی دانم. این حالت تردید است.

?دوستان برای ازدواج تردید و دودلی را نادیده نگیرید


✔️لطفا تردید ها را دنبال کنید تا به تصمیم برسید. در تردید تصمیم ممنوع است. اگر مردد هستی بیشتر با او برو و بیا. بیشتر رفت و آمد، بیشتر بررسی. اگر رفت و امد کردی و دیدی هر بار که با او را میبینی نسبت به دفعه بعد بیشتر به دلت می‌نشیند، نشانه خوبی است.
حالا اگر رفتیم و آمدیم ولی باز هم به دلم ننشست، به هیچ وجه توصیه به ازدواج نمی کنم.
دوستان یک نفر از نظر دین، اخلاق، پاکی، نجابت، اقتصاد، رفتار و همه چیز عالی است ولی به دلمان ننشسته است. ازدواج نکنید!!!

✔️متاسفانه پدر و مادر ها این موقع ها هول می شوند و بچه ها را به انحراف می کشانند. مادر و پدری که این مطلب را میخوانید بچه ات را وادار نکن که با کسی ازدواج کند که به دلش ننشسته حتی اگر خیلی عالی باشد. امام صادق (ع) فرمودند با کسی ازدواج کن که او را دوست داری و اگر کسی را پدر و مادرت پسندیده اند و تو او را دوست نداری به عنوان همسر، وی را اننتخاب نکن.

قراره طرف به دل شما بشینه نه به دل همه غیر شما. پسند ظاهر و به دل نشستن خصوصی هست، یعنی باید تو دل تو بره!!!
اصرار پدر و مادر وادارتان نکند با کسی که دوستش ندارید ازدواج کنید. یک دختری آمد پیش رسول الله. گفت که یک خواستگار برایم آمده و پدرم اصرار می کند با او ازدواج کنم می گوید او خیلی خوب است ولی من دوستش ندارم. رسول الله گفتند می توانم از تو خواهش کنم به احترام و حرمت پدرت بپذیری؟ گفت یا رسول الله حرمت پدرم سرجایش ولی من به این آقا علاقه ندارم. رسول الله فرمودند اختیار با توست. می خواهی ازدواج کن نمی خواهی نکن. پدرت نمی تواند تو را وادار به ازدواج کند.

دکتر خالقی مشاور

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...